Handelsbetingelser
Virksomhedsoplysninger
E-Force / Scooterland ApS, CVR 27461131
K. Christensensvej 5, 9200 Aalborg SV
Tlf. 98 18 99 64, mail e-force@scooterland.dk
Priser og betaling
I butikken modtages alle typer af betalingskort, kontant betaling, MobilePay og vi kan være behjælpelige med at oprette delbetaling – læs mere her. Ved returnering i butik gives retur med samme betalingsmetode som der oprindeligt er anvendt.
I webshoppen kan der vælges 3 forskellige betalingsmetoder – kortbetaling, MobilePay eller delbetalingen gennem Viabill – læs mere her. En ordre er først godkendt når betalingen er gennemført.
Betaling med kort følger alle regler og regulativer for webhandel og ved online kortbetaling anvendes sikkerhedsløsningen 3D Secure – en sikkerhedsløsning der gør nethandel mere sikker for kortholderen – læs mere om 3D Secure og hvordan man tilføjer dette sikkerhedslag til dit kort her.
Alle betalingerne administreres af QuickPay og beløbet hæves først fra kortholders konto når ordren afsendes afsluttes, indtil da vil beløbet være reserveret af egen bank.
Tilbagebetalinger i forbindelse med fortrydelsesret gennemføres med samme betalingsmetode, som blev benyttet ved den oprindelige transaktion.
Alle priser er inkl. dansk moms, 25%, og priserne for forsendelse kan ses i forbindelse med oversigt inden betaling, disse er udregnet på baggrund af volumen og vægt.
Der er kortgebyr på udenlandske kort og virksomhedskort. Der udføres ikke moms refusion.
Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke og der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Prisgaranti
Hos E-Force bestræber vi os på, at tilbyde dig den laveste pris på reservedele, tilbehør og udstyr til din kabinescooter, mobility scooter, el-scooter eller el-ladcykel. Hvis du ser en identisk vare til en lavere pris et andet sted, kan du få varen til minimum samme pris hos os. Hvis varen hos er markeret med badgen “Prisgaranti”. Følgende vilkår skal være opfyldt for, at du kan benytte dig af vores prisgaranti:
– Varen skal være på lager i den butik, vi matcher –
– Dokumentationen skal være en henvisning til en hjemmeside eller print –
– Gælder kun for priser, der er aktuelle på købsdatoen –
– Dækker udelukkende varer omfattet af danske regler for moms og told –
– Demovarer, bestillingsvarer og specielt fremstillede varer er undtaget –
– Gælder ikke forhandler kunder –
– Kan ikke benyttes med tilbagevirkende kraft –
Ansvar
E-Force er ansvarlig for produktet i henhold til den til enhver tid gældende lovgivning herom, men påtager sig ikke ansvar i videre omfang, end hvad der af loven følger.
Vores mangel ansvar følger købelovens regler. Herunder skal det særligt præciseres, at hvis varen er mangelfuld, kan køber stille krav om afhjælpning, omlevering, ophævelse af købet (hvis manglen er væsentlig) eller et passende afslag i prisen. E-Force kan dog, hvis køberen vælger at kræve ophævelse af købet eller afslag i prisen, nægte dette. Men i stedet, tilbyde afhjælpning eller ombytning.
Ansvaret i forbindelse med levering og håndtering af pakker tilfalder den hvis varetægt pakken er i. E-Force.dk sørger for at indholdet af pakken er indpakket forsvarligt og så indholdet er intakt og kan holde til almindelig håndtering. Når pakken afhentes har fragtfirmaet ansvaret for pakken og korrekt håndteringen af denne.
Hvis pakken leveres hos en pakkeshop har denne ansvaret. Stilles pakken på adressen ved brug af fuldmagt eller ved kundekommentar på pakkelabelen, tilfalder ansvaret modtageren.
I forbindelse med returnering er det kundens ansvar at de returnerede dele er forsvarligt indpakket, så de ikke beskadiges under transport. Skulle dette ske kan returneringen ikke gennemføres.
Databehandling
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for E-Force. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Læs mere om vores persondatapolitik og cookie- og privatlivspolitik her.
Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte E-Forces kundeservice enten via mail til e-force@scooterland.dk eller ring til os på til 98 18 99 64. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal.
Levering
E-Force har fragtaftale med GLS og PostNord. Den normale leveringstid er 1-2 hverdage, ved leveringstiden forstås den tid der går fra ordren modtages hos os til den er leveret hos modtager. Ordren leveres i det antal der angivet i bekræftelsen.
Seneste ordretidspunkt mandag til torsdag er kl. 14.00 og fredag er det kl. 13.00, bestilles inden da afsendes ordren samme dag.
Det er vigtigt at vælge den korrekte forsendelsestype. Der kan vælges mellem levering til pakkeshop, privat levering (DepositService) eller leverings til erhvervs adresse.
Pakker sendt til pakkeshops skal afhentes inden den tidsfrist, som er givet af fragtfirmaet, ellers returneres de. Returneringen sker for den oprindelige modtagers regning og vil blive fratrukket det returnerede beløb.
Ved levering til privat adresse anvendes GLS DepositService. Det vil sige at modtager giver GLS tilladelse til at stille pakken på et angiven sted (dette SKAL skrives i kommentarfeltet på ordren), ansvaret for pakken herefter overgår fuldt til modtager. Hvis henstillingssted ikke angives forbeholder E-Force sig retten til at leverere pakken til nærmeste pakkeshop uden mulighed for refundering af fragt. En privat levering uden DepositService eller hvor modtager ikke er hjemme, omdirigeres alligevel til pakkeshop af GLS. Men det er forbundet med en ekstra udgift for os. Læs mere om DepositeService her.
Når der vælges erhvervs forsendelse skal der være et CVR-nr. tilknyttet adressen og der skal være en aktiv arbejdsplads med mulighed for levering personligt eller ved fuldmagt fra 08.00 til 16.00. Skriv i kommentarfeltet hvis der er fuldmagt. E-Force forbeholdes retten til at omdirigeres pakken til nærmeste pakkeshop uden mulighed for refundering af fragt.
Ved manglende afhentning af pakke i pakkeshop og returnering til afsender fratrækkes 50% af returfragten det krediterede beløb for reservedel(ene) – fremfragten returneres aldrig. Skal en returnerede pakke sendes frem igen kan det ske mod betaling af nyt fragtgebyr.
Retur, ombyt og reklamation
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i webshoppen, perioden regnes fra den dag kunden modtager ordren. Returretten forudsætter dog at varen returneres til os i samme stand og mængde samt forefindes i ubrudt og original emballage. Varen skal kunne sælges som ny igen.
Et par gode råd – husk at tjekke inden retur…
Har reservedelen været monteret? Er der synlige mærker efter monteringen? Har der været benzin i karburatoren? Har el-delen været pakket ud af den originale emballage eller forseglingen er brudt? Så kan det ikke returneres, fordi en returneret reservedel, hvor købet fortrydes altid skal være ubrugt. Har du fået en reservedel skaffet specielt hjem til dig? Så kan den del heller ikke returneres.
Hvis den leverede vare ikke stemmer overens med den vare, som er bestilt og er beskrevet på faktura eller der opdages en fejl eller mangel ved en modtaget vare, skal der indenfor rimelig tid (2-3 dage) rette henvendelse til os.
Der skal være vedlagt en fakturakopi samt en udfyldt RMA-formular ved alt der returneres. Alle omkostninger i forbindelse med en returnering som fx fragt betales af kunden.
I forbindelse med tilbagebetaling ved fortrydelse modtages kun beløbet for ordrens varer retur (ikke fragtomkostningerne). I tilfælde af en værdiforringelse, som kunden hæfter for, fratrækkes dette købs-beløbet.
Hos os har vores kunder reklamationsret i henhold til gældende dansk lovgivning, som er 24 måneder. Fakturaen gælder som bevis for køb.
Det er ikke muligt at returnere, ombytte eller fortryde køb af et indregistreret køretøj og få refunderet beløb. Det samme gælder for ydelser udført på værkstedet.
For at påberåbe, at varen lider af fejl eller mangler, og man ønsker at benytte sig af reklamationsretten, skal køber anmelde fejlen eller manglen til E-Force indenfor rimelig tid, efter fejlen er opdaget. Køber skal angive og på forlangende vise, hvori fejlen eller manglen består.
Hvis defekten eller fejlen, som er defineret eller påstået af kunden på reklamationsvaren, ikke konstateres. Vil varen blive tilbagesendt til kunden inkl. et fragtgebyr. Når vi modtager en reklamation, vil vi få en sagkyndigt personale til at se på sagen og sørge for den hurtigst mulige løsning af problemet.
I forbindelse med reklamation formodes fejl indtil 6 måneder efter leveringen at have været til stede på leveringstidspunktet. Med mindre E-Force kan sandsynliggøre andet eller der er tydelige monteringsfejl osv. eller der er tale om tunings dele. Eller hvis der i øvrigt ikke foreligger omstændigheder, der tyder på, at kunden selv har påført varen eller på anden måde selv været skyld i fejlen. Eller med mindre der er tale om en vare med en forventet levetid på under 6 måneder – dette kan være sliddele, batterier, udstødningsrør, bremsedele, dæk mm.
Vi gør opmærksom på at E-Force ikke dækker følgeskader, mekaniker udgifter, transportudgifter eller skader ved monteringsfejl.
Fx hvis defekter på en købt vare har ødelagt andre dele, er det kun muligt evt. at få erstattet den købte (defekte) vare. Dette betyder fx at et ødelagt nåleleje erstattes, men andre dele der har taget skade fx cylinder, motorblok, krumtap o.lign. ikke erstattes.
Vær opmærksom på at tunings dele ikke er omfattet af de almindelige reklamations betingelser. Fordi dette er højtydende dele, der bliver udsat for en ekstrem høj belastning, hvorfor der ikke kan ydes garanti herpå, udover fabrikationsfejl – derfor er det yderst vigtigt at køber tjekker reservedelene før montering.
OBS! Reklamationsretten/garanti dækker IKKE låseringe, stempelringe, nålelejer og reservedele hvor der kan være manglende/forkert tilkøring, inddysning og/eller manglende/forkert motor/smørreolie. Eller generel fejlmonteringer uanset hvilken reservedel det handler om fx. krumtap og -lejer, cylindere mm.